Getting Settled! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Maarten Verweij - WaarBenJij.nu Getting Settled! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Maarten Verweij - WaarBenJij.nu

Getting Settled!

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

06 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Chicago

Dinsdag 31 juli kon ik na 2½ maand van paperwork eindelijk naar het consulaat in Amsterdam. Volledig voorbereid met alle papieren, pasfoto’s en paspoort meldde ik mij aan bij het hek. Bij de dubbele hekken, that is…... Wat een circus is dat, zeg! Na 5 ID checks, 2 metaaldetectors en een kruisverhoor van een de security guards mocht ik mij melden bij de eerste balie. En wat denk je? Papieren niet in orde! Een van de formulieren moet je online invullen en daarna zelf uitprinten, waarbij er ook een barcode wordt afgedrukt. Blijkbaar stond de Pon printer die ik gebruikte weer op de billigste instelling, want de streepjescode was niet goed….. En dan word je er gewoon weer uitgezet! Snel naar de overkant waar Christine in het Concertgebouw werkt om een nieuwe uit te printen. Ik was zo snel weer terug, dat ik vervolgens weer kon gaan uitleggen hoe dat gelukt was, of ik misschien de boel probeerde te belazeren! Eenmaal binnen ging alles heel makkelijk: nog even 80 Eurootjes afrekenen, een paar vragen beantwoorden over wat je gaat doen en dat mag je weer weg. Mijn paspoort werd achtergehouden en zat de volgende ochtend weer bij de post, met het felbegeerde visum erin!
De laatste paar dagen in Nederland waren helemaal vol gepland. Eerst twee dagen de laatste trainingmodule van het Pon Young Professional programma en daarna nog de vrijdag om de laatste dingetjes te regelen. Door een onverwachte begrafenis bleek ook de vrijdag nog lekker druk te worden. Maar goed, slapen kan in het vliegtuig altijd nog.
Op zaterdag ben ik in alle vroegte met Christine naar Schiphol gereden, gewoon met de Polo, die ik daar recht voor de deur kon achterlaten bij de VIP Valet Parking, wat extreem relaxed is dat! Gewoon sleutels op de balie mikken en wegwezen.
Voor een vlucht naar de VS moet je zo’n drie uur vantevoren aanwezig zijn, althans dat was mij verteld. Aangezien ik online al had ingechecked, en de security checks enorm meevielen, was dit allemaal niet nodig geweest.
De vlucht met KLM in een 747 was erg relaxed. Eindelijk weer eens normaal personeel in plaats van die cheap-ass EasyJet en Transavia shit!
Om 12:00 uur landden we op Chicago O’Hare, alwaar het hele Customs & Immigration spelletje nog eens dunnetjes werd overgedaan. Wederom een scan van m’n vingerafdrukken gemaakt en een foto van m’n gezicht, zodat Jack Bauer mij binnen 24 uur kan vinden.
Met de taxi ben ik naar Arlington Heights gegaan, waar de sleutels van mijn home away from home bij de receptie klaarlagen. Wat een chill appartement! Alles is net helemaal gerenoveerd, nieuwe apparatuur, vloerbedekking etc etc. Wasmachine, droger, US-size fridge, magnetron, oven, 2 tv’s (100 zenders), high speed internet…… kortom: the works! Het appartementencomplex bestaat uit twee gebouwen, met een buitenzwembad, binnenzwembad, fitnessruimte en parkeergarage, van alle gemakken voorzien dus!
Zondag heb ik uren door Arlington gelopen, een typisch voorbeeld van de Amerikaanse suburbs. Brede wegen, veel groen, een shopping mall en allemaal houten huizen, maximaal 1 verdieping hoog. Precies die huizen die je bij een hurricane altijd als eerste omver ziet gaan! Na twee uur lopen, en bijna terug bij huis, vond ik eindelijk een supermarkt voor de eerste broodnodig boodschappen. Achteraf bleek dat ze op 5 minuutjes van mijn appartement zitten!

Maandagochtend werd ik opgepikt door Jim Kelly, mijn supervisor. Hij heeft alles voor mij geregeld tot nu toe, dus kan je je voorstellen dat ik wel blij ben met deze vent.
Bij aankomt op het hoofdkantoor in Elgin (20 minuutjes Highway) kon ik direct aanschuiven bij een Sales vergadering, een goede manier om meteen de materie in te duiken. Alles stond klaar, een laptop, telefoon, e-mail account, en een eigen cubicle. Office Space ten top!
Voordat we gingen lunchen, kreeg ik de auto waar ik de komende maanden gebruik van mag maken. Aangezien de vice-president recent de laan uitgestuurd is, is zijn voormalige leaseauto nu de mijne: een dikke Chrysler 300 C Hemi (http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1221 ), compleet met tankpas! Voorlopig rijd ik hier dus in een dikkere leaseauto dan ik de komende jaren in NL ooit zal krijgen. Tja, het is geen Volkswagen of Audi, but it will do!

Zo, dit was een eerste verslagje van mijn eerste paar dagen hier in the States. I’ll try to keep you posted regularly! Check ook de foto’s!

  • 07 Augustus 2007 - 04:09

    Maartje:

    haha dat heb je helemaal niet verkeerd geregeld hoor!! Ziet er allemaal erg goed uit, stukken beter dan hier in Russia ;-) veel plezier daar! (k) Maart

  • 07 Augustus 2007 - 06:34

    Francis:

    WICKED!!!Lekker bezig, ouwe Sherif! Hou de Coors Light alvast maar koud! Enjoy dude;)

    Grts

    Francis

  • 07 Augustus 2007 - 07:17

    Aart:

    Ziet er relax uit! Ik kom zeker even langs!

    Grtz Aart

  • 07 Augustus 2007 - 07:47

    Kneet:

    Ziet er goed uit Et! vooral die auto is nog de grootste grap!! geniaal. Succes met werken en geniet er van!


  • 07 Augustus 2007 - 08:05

    Christine:

    Dat kunnen die Amerikanen wel... Helemaal top - geniet ervan! x

  • 07 Augustus 2007 - 08:16

    Anne-Marije:

    Yo! Wat fijn! Dat is relaxed aankomen. Veel plezier!

  • 07 Augustus 2007 - 08:29

    Rogier Blokdijk:

    Je hebt altijd baas boven baas en je hebt mijn amenities in de VS zeker overtroffen! Je appartement is ook minder kleurrijk dan de mijne. Grote kans trouwens dat die Chevy van je minder kost dan een golf tdi. Cubicles zijn echt top, je moet hem nog wel even in je eigen stijl aankleden. Heel veel succes daar en misschien in November met Francis samen ergens meeten!

    Groet, Beloki

  • 07 Augustus 2007 - 08:53

    Anne-Marije:

    Yo! Wat fijn! Dat is relaxed aankomen. Veel plezier!

  • 07 Augustus 2007 - 08:53

    Anne-Marije:

    Yo! Wat fijn! Dat is relaxed aankomen. Veel plezier!

  • 07 Augustus 2007 - 14:12

    Boer:

    What the fuck!!!

    Dit klinkt echt goed!

    Lekker slurben (met je hemi) in the suburben

    Veel plezier

  • 07 Augustus 2007 - 15:45

    Thijs:

    Niet slecht allemaal! Goed geregeld hoor! Het expat leven is zo slecht nog niet, kan ik je uit ervaring vertellen ;-) Heel veel plezier en keep me posted.

  • 07 Augustus 2007 - 21:21

    Anton:

    Verdikkeme Chubbs, dat ziet er allemaal goed uit kerel!! erg mooi.
    Ikzelf ben druk verwikkeld in mijn MSF voorbereidingscursus wat toch nogal wat weg heeft van een Brielle-week (0-week) dus da's natuurlijk prima.
    Geniet ervan en ik mail je uitgebreider als ik terug ben achter de Blauwe Deur.
    Toni

  • 08 Augustus 2007 - 08:22

    Gijscop:

    Ziet er goed uit Maarten! Leuk verhaaltje, keep it up...

    Gijs

  • 08 Augustus 2007 - 11:16

    Chris En Bregje:

    We hebben een ticket geboekt om volgende week te komen rijden in je hemi...

  • 08 Augustus 2007 - 14:06

    Jan-Douwe:

    Helemaal af! mis alleen nog een Personal Assistant en een chauffeur die de hele dag dezelfde krant leest totdat jij jezelf uit je werkplek trekt.

    Heel veel succes daar dude.

    Kan helaas niet langskomen, maar er staat zeker een Budweiser voor je klaar bij terugkeer naar NL.

    Begin zelf eind Aug. in mijn cubicle in Leusden bij Pon After Sales.

    Abrazzo,

    Jan-Douwe

  • 09 Augustus 2007 - 16:56

    Fred:

    hmmm niet slecht.....en dan maar zorgen dat je nog tijd hebt om van al die mooie faciliteiten te genieten...

    Grt.

  • 11 Augustus 2007 - 16:32

    Tom:

    ...je hebt t weer goed voor elkaar!
    Good job!

    Greets

  • 20 Augustus 2007 - 10:28

    Je Tante Anne Uit Pa:

    Nou, dat is niet verkeerd. En nog een logeer kamer ook, ik denk dat die wel gebruikt zal worden.
    Houd je nog rekening met je carbon footprint or are you going to live it up, this American dream?!!
    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 December 2007

The bullet has gone through the church……

26 November 2007

Time flies when you're having fun!

14 September 2007

Go Cubbies!

27 Augustus 2007

The sky is the limit!

12 Augustus 2007

Downtown Chicago!
Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 8402

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2007 - 31 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: